Ät efter din blodgrupp!

Ja precis så står det!

och kroppen vet precis vad den tål och inte tål. Det man gillar, är gynnande och det som inte gynnar ska man undvika, då det kan visas i form av allergier. Typ så har det varit för mig och för många andra som läst denna listan och sagt, ja precis så är det…

Den sista tiden har frågan om blodgruppen kommit upp på tal igen: ”Vad ska man äta och inte äta, när det gäller blodgruppen!?” Jag tänkte dela den kostlistan, ”Ät efter din blodgrupp” här och det jag skrivit om en gång. Ibland behövs det påminna, då det går i vågor.

Sen jag började äta efter min blodgrupp, 80% strikt är jag, har jag hållit mig frisk och tränar som en tok på gymmet igen. Detta kunde jag inte ens tänka på då ja var så sjuk. Äter jag ”onyttigt” känner min kropp det direkt. Jag kommer aldrig att sluta äta efter min blodgrupp och jag saknar verkligen inget av det gamla som jag en gång åt, kyckling, avokado etc – detta får jag inte äta. Ibland äter jag det, brist på annat. Överlever, men undviker så mycket jag kan…

24 april 2013:  5 dagar och jag anpassar min kost efter min blodtyp så mycket som möjligt.

3 maj, 2013: 4 veckor har gått med att anpassat kosten efter min blodtyp.

26 juni, 2013: 3 månader har gått och jag mår bättre än någonsin

juice

(Våren snart här och granbarret börjar ta sin form. Glöm inte plocka med dig hem under dina skogspromenader för att koka dig ett gott och nyttigt gran-te. Men det ska bara va den korta utväxten från granen,  ca 2-3 cm)

Och glöm inte ge blod, då det är brist landet över. Bara en tanke!

4 kommentarer på “Ät efter din blodgrupp!

  1. Hej! Jag började äta efter min blodgrupp för ett halvår sedan. Och delvis efter ayurveda. Det gör verkligen stor skillnad! Lycka till!

    • Ja det gör mycket. Man ska ju inte tanka bilen med fel bensin heller. Vad händer tillslut? Motorn rasar…
      Lycka till själv 😀
      /Karlzon

Lämna en kommentar