Jag anpassar min kost efter min blodtyp så mycket som möjligt.

5 dagar har gått och jag kämpar fortfarande med kosten efter min blodtyp

Känner jag någon skillnad ännu? Vet Ej ännu, men jag ska ge det en chans.  Jag har iaf inte ätit det jag inte får äta, som ex: kyckling, tomat, majs, solrosfrön m.m.

Här-om-dagen hade vi grill premiär och det blev kalkon till oss ist för kyckling. Det var nytt för mig, men så himla gott och detta tänker jag fortsätta med. Jag har även testat på kalkonköttbullarna, då jag inte orkade laga eget och de var med jätte goda, vilket jag inte trodde. Kalkonköttet är ngt dyrare men har man några kronor över är de värd varje öre.

kalkon

Att äta hälsosamt är dyrt

Som sagt att äta hälsosammare är dyrt över huvudet taget. Vilket jag tycker är helt absurt. Jag har med flera denna veckan haft djupa diskussioner om detta ämnet och vi blir inte klokare på hur regeringen funkar. Här är två citat ur en av diskussionerna:

” Gick en dokumentär på tven för ett par är sedan om fetman i USA, och de följde och intervjuade ett par familjer från de fattiga områdena, där de var jättetjocka. ETT äpple kostade då 2 dollar och en hel hink med friterade kycklingvingar 69 cent… Gissa vad mammorna köpte till sina barn? ”

” Att äta bra och nyttig, verkar ”De” inte gå med på. För då förlora De pengar på oss. De vill säkert ligga bland 5 i topp på att dra in mest pengar i världen. Blir vi inte sjuka, blir det inga läkarbesök och heller inga mediciner. Ju billigare och lättillgängligare De är, desto lättare tjänar De. För många av oss är bekväma och många har heller inte råd med bättre och nyttigare mat. Smarta drag… ”

Se exempel denna filmen Farmageddon om hur verkligheten ser ut.

Jag blev stum!

Kommentera

